سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Advertising

نظر

سررسید و سالنامه  را می توان به اشکال مختلفی تعریف کرد . خب بر اساس اصول سیستم تبلیغاتی  دین صورت می توانیم  سررسید و سالنامه  را تعریف کنیم که :

سررسید و سالنامه جدول یا کتابچه ای است که دارای تقویم سال جاری به همراه برخی از اطلاعات در رابطه با روزهای خاص سال که در ابتدا یا در انتهای آن می آید . باید بهتر توضیح بدم که می توان سر رسید یا سالنامه را همان دفترچه یاداشت روزانه تصور کرد که مختصری از کارهای روزانه خود را در آن یاداشت می کنیم .

استفاده از سررسید در طول سال آن را به یکی از دفترچه های محبوب در بین مردم به ویژه دانشجویان و دانش آموزان کرده است. کاربرد گسترده آن باعث شده سر رسید تبدیل به یک سیستم تبلیغاتی کلاسیک برتر شود . همچنین به دلیل همین کاربرد بالا می توان از سر رسید به عنوان هدیه نیز استفاده کرد.

اکثر شرکت های بزرگ همیشه در فعالیت های تبلیغاتی خود هزینه ای جدا برای چاپ سر رسید و سالنامه در کنار گذاشته اند. لذا می توان گفت بزرگترین مشتریان و خواستاران سر رسید شرکت های بزرگ و کوچک صنعتی است که بیشتر برای معرفی کالا و محصولات خود از آنها استفاده می کنند و در همایش ها و سمینارهای خود به نمایندگان شرکت های جزء و … اهدا می کنند.

اندازه سررسید و سالنامه

سالنامه  در انواع و اندازه های مختلفی طراحی و ساخته می شود. سالنامه و سر رسید معمولا در اندازه معمولی قطع کتاب ( همان اندازه درازا و پهنای کتاب ) به چاپ  می رسد. لذا بر اساس اختصاصی و عمومی بودن آن , همچنین اطلاعات صفحات سررسید ,  نوع جلد , نوع چاپ , نوع صحافی و … سایز بندی کرد .

برخی از نومونه های اندازه سالنامه :

سالنامه وزیری - سالنامه اروپایی - سالنامه رحلی - سالنامه رقعی - سالنامه پالتویی - سالنامه خشتی - سالنامه جیبی - سالنامه ارگانایزر

یکی از کاربردهای سالنامه و سر رسید امروزه استفاده از آن برای  تبلیغات  می باشد . اکثرا شرکت های بزرگ برای برند سازی و معرفی خدمات و محصولات خود اقدام به چاپ سررسید و سالنامه  می کنند . و در آن تمامی خدمات و محصولات جدید خود را شرح می دهند.

به دلیل زیبای و کاربردی بودن سالنامه و سر رسید از آنها می توان به عنوان  هدیه  نیز استفاده کرد .